Poslanec Svobode Dušan Stojanovič je na seji državnega zbora ministrici za infrastrukturo mag. Alenki Bratušek zastavil vprašanje glede spremenjene časovnice izgradnje severnega dela tretje ...
Poslanec Svobode Dušan Stojanovič je na seji državnega zbora ministrici za infrastrukturo mag. Alenki Bratušek zastavil vprašanje glede spremenjene časovnice izgradnje severnega dela tretje razvojne osi. Ministrica je pojasnila, da bodo ta del osi, ki je izrednega pomena tako za Koroško kot Savinjsko šaleško regijo, po zdajšnjih načrtih zgradili do junija 2028 oziroma pol leta prej, kot je predvidevala prejšnja časovnica.
Ambiciozna časovnica sledi dodatni strokovni recenziji projekta
Nova, ambicioznejša časovnica sledi dodatni zunanji strokovni recenziji tehnološko najzahtevnejših cestnih odsekov, ki jo je Dars opravil v sodelovanju s priznanim projektantom Marjanom Pipenbaherjem. Je pa ministrica v odgovoru na poslančevo vprašanje opozorila, da na nekatere vidike tega zelo zahtevnega projekta vendarle ne morejo vplivati: »Tudi če vse izpeljemo v skladu s časovnico, lahko morebitna pritožba na izdano gradbeno dovoljenje upočasni celotni projekt.« Enako opozorilo je slišati tudi iz Darsa.
Na ministrstvu za infrastrukturo lahko torej odgovornost za sledenje časovnici prevzamejo le od pravnomočnosti gradbenega dovoljenja naprej. Dodatna strokovna recenzija je pokazala, da so gradbeni roki postavljeni realno, pristojni pa bodo od pogodbenih partnerjev še naprej zahtevali dosledno spoštovanje rokov, je zagotovila ministrica Bratušek, ki prihaja iz kvote Gibanja Svoboda. Če bo prihajalo do neupravičenih zamud, pa bodo od njih terjali odškodnine.
Vlada in koalicija vlagata velike napore v izvedbo projekta
Zahtevnost projekta severnega dela tretje razvojne osi med drugim dokazuje tudi to, da eden od cestnih odsekov v dolžini 17 kilometrov vključuje tri predore, 18 viaduktov in sedem mostov, pri tem pa mora biti gradnja skladna z državnim prostorskim načrtom in mora upoštevati okoljevarstvene zahteve.
»Gre za enega od najzahtevnejših in najdražjih slovenskih infrastrukturnih projektov, saj vključuje predore, galerije, viadukte in mostove. Skratka, soočeni smo z izjemno kompleksnim reliefom. Vlada in koalicija pa spoštujeta pričakovanja ljudi in vlagata velike napore v izvedbo projekta,« je še poudaril poslanec Stojanovič.