Slovenija se podaja na ambiciozno pot prenove in nadgradnje železniškega omrežja, ki bo temelj trajnostnega razvoja in modernega prometnega sistema.

Ministrica Alenka Bratušek je v sodelovanju z vodstvom Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) javnosti predstavila obsežen načrt železniških projektov, ki so predvideni za prihodnja leta in desetletja. Ti projekti predstavljajo pomemben korak k doseganju evropskih standardov in trajnostnih ciljev.

Zgodovinsko visoke investicije za modernizacijo železnic

Vlada Republike Slovenije je prejšnji teden razpravljala o ključnih projektih železniške infrastrukture, ki vključujejo umeščanje v prostor ter pripravo državnih prostorskih načrtov.

»Gre za prioriteto, kar potrjuje tudi višina načrtovanih sredstev. V letu 2024 bo za železniško infrastrukturo namenjenih rekordnih 627 milijonov evrov, leto kasneje pa skoraj 765 milijonov. Do leta 2026 naj bi celoten proračun za promet dosegel skoraj 1,2 milijarde evrov, kar so zgodovinsko najvišje številke v Sloveniji,« je dejala ministrica mag. Alenka Bratušek.

Vizija trajnostnega razvoja

Slovensko železniško omrežje trenutno obsega približno 1.300 kilometrov prog, vendar še vedno ne zadostuje za prihodnje potrebe trajnostnega razvoja in zmanjševanja emisij toplogrednih plinov. Ministrstvo si prizadeva, da bi železniški promet postal konkurenčnejši, tako v času vožnje kot tudi v zmogljivosti.

»Ključni cilji vključujejo povečanje hitrosti vlakov – potniški vlaki naj bi na določenih odsekih dosegali hitrosti do 160 km/h, tovorni pa do 100 km/h,« je poudarila ministrica.

Ministrica je izpostavila, da mora Slovenija do leta 2030 dokončati evropsko jedrno omrežje, razširjeno omrežje pa do leta 2040. S tem bo država izpolnila evropske standarde ter povečala privlačnost železniškega prevoza za potnike in gospodarstvo.

Načrtovani projekti za prihodnost

Med najpomembnejšimi projekti so:

  • Nadgradnja železniške infrastrukture za povečanje prepustnosti prog in doseganje standardov evropskega jedrnega omrežja.
  • Izboljšave za javni potniški promet, da bi bil čas potovanja s vlakom konkurenčen avtomobilskemu prevozu.
  • Povečanje zmogljivosti za tovorni promet, kar je ključno za gospodarski razvoj in zmanjšanje obremenitev cestnega prometa.

Poleg teh strateških ciljev ministrstvo namenja pozornost tudi izboljšanju udobja in dostopnosti železniških storitev, da bi spodbudilo več ljudi k uporabi javnega prevoza.

Trajnostni promet kot ključ do prihodnosti

S tovrstnimi projekti Slovenija ne le sledi evropskim direktivam, temveč aktivno oblikuje prihodnost trajnostnega prometa. Modernizacija železniškega omrežja je nujna za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in doseganje ciljev zelene tranzicije. Povečanje hitrosti vlakov, prepustnosti prog in prilagoditev za večje obremenitve bodo Slovenijo postavili ob bok najbolj razvitim evropskim državam na področju železniške infrastrukture.


Načrtovane investicije in projekti na področju železniške infrastrukture predstavljajo pomemben korak k bolj trajnostni, učinkoviti in konkurenčni prihodnosti slovenskega prometa. Obetajo se izboljšave, ki ne bodo le pripomogle k doseganju evropskih ciljev, temveč bodo tudi olajšale vsakdanjik prebivalcev Slovenije. Železniška prihodnost je svetla, ambiciozna in vsekakor vredna pozornosti.

Zadnji video posnetki

Oglejte si video izjave, posnetke in nagovore o različnih temah in politikah Gibanja Svoboda. V Svobodi zagovarjamo osebni pristop.

Preglej celotno video galerijo
Marjan Šarec na osrednji proslavi ob dnevu Rudolfa Maistra v Kamniku
Borut Sajovic: Kaj nam je povedal Maister?
Robert Golob: Naše prioritete so podprte in se odražajo tudi v proračunu
Gospod Netanjahu, ustavite to vojno zdaj!