Minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer je v intervjuju za Delo govoril o svojih izkušnjah z javnim potniškim prometom – vsaj enkrat tedensko se v službo iz Šoštanja pripelje z vlakom – ter o rešitvah, ki jih na ministrstvu pripravljajo za to, da bo javni potniški promet bolj dostopen in kakovosten.
»Če hočemo končno resno implementirati zelene politike, od obnovljivih virov energije do brezemisijskih vozil, javnega potniškega prometa in tako dalje, potem moramo sistem JPP dvigniti na bistveno višjo raven. In sicer tako samo storitev in frekvenco voženj kot infrastrukturo. Slednja se obnavlja,« je poudaril minister Kumer.
Cilj je, da spodbudimo trajnostno mobilnost od začetka do konca in potnikom ponudimo celovito kakovostno storitev.
Za boljšo uporabniško izkušnjo potnikov v javnem prometu na ministrstvu skupaj z nacionalnim centrom za upravljanje prometa pripravljajo aplikacijo za informiranje potnikov o točnih lokacijah avtobusov in vlakov, spremembe pa se obetajo tudi pri samih voznih redih in linijah avtobusov: »Po 1. juliju bodo te veliko bolj prilagojene potrebam potnikov: delavcem, šolarjem in drugim. Vozni redi medkrajevnih linij se bodo sinhronizirali, ne bodo pa še sinhronizirani z voznimi redi vlakov. Prihodnje leto jih bomo še izboljševali, nato pa k temu dodali še vozne rede železnic, da se bo čim manj čakalo na prestopih. Temu bomo dodali še multimodalnost, da bodo potniki lahko prišli do postaje ne samo z avtom, ampak tudi s kolesi, električnimi kolesi, ki jih bomo subvencionirali, skiroji. Cilj je, da spodbudimo mobilnost od začetka do konca in potnikom ponudimo celovito kakovostno storitev.«
Na primer, dodatni tretji pas je lahko v času zastojev in povečanega prometa namenjen vozilom, v katerih bosta več kot na primer dve osebi.
Zasledovanje ciljev trajnostne mobilnosti pa od nas zahteva tudi nekoliko bolj drzne in inovativne rešitve: »Promet je največji onesnaževalec in tudi porabnik energije. Zdaj smo se ga prvič lotili celostno, z vseh vidikov. Rešitev bi lahko bila tudi takšna, da se spodbuja javni potniški promet. Na primer, dodatni tretji pas je lahko v času zastojev in povečanega prometa namenjen vozilom, v katerih bosta več kot na primer dve osebi. Takšna rešitev večplastno rešuje problem zastojev, izkoriščenost infrastrukture ter učinkovitost porabe javnega denarja. Hkrati pa daje signal, da če si sam v avtu, čakaj v koloni, mimo pa bodo po tretjem pasu hiteli avtobusi, shuttli ali bolj zasedeni avtomobili,« pojasnjuje minister Kumer.
Celoten intervju lahko preberete v današnji izdaji Dela.