Odprtje serminske vpadnice predvideno za april 2026
Državni lokacijski načrt je na območju Slovenske Istre predvidel izgradnjo treh glavnih cestnih vpadnic: ankaranske, bertoške in serminske. Z izgradnjo bertoške v letu 2008, nekaj let kasneje pa še ankaranske vpadnice, se je mestno jedro Kopra vendarle osvobodilo tovornjakov in zadihalo. Za razliko od teh dveh projektov je serminska vpadnica ostala neuresničena. Avtocesta do Kopra je bila dokončana že pred 20-imi leti, a izvoz za pristanišče je vse od takrat zaprt. Julija letos pa se je po desetletjih pričakovanj končno premaknilo – začela se je gradnja serminske vpadnice do koprskega pristanišča.
Dela, ki jih vodi Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars), bodo trajala 22 mesecev, promet po težko pričakovani cesti pa naj bi stekel aprila 2026. Za serminsko vpadnico smo si v poslanski skupini Svoboda, na čelu z našima istrskima poslancema mag. Tamaro Kozlovič in Robertom Janevom ter Matejo Čalušić, zdajšnjo ministrico za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, zavzemali vse od državnozborskih volitev. Enako velja tudi za vse občinske svetnike Svobode v štirih istrskih občinah. »V Svobodi si želimo, da bi bila serminska vpadnica zgrajena brez zapletov in čim prej, tudi zato, ker se bo vzporedno začela gradnja bertoške vpadnice. Zaveza tako poslancev kot občinskih svetnikov Svobode je bila, da v tem mandatu oba projekta premaknemo z mrtve točke, kar nam očitno uspeva,« poudarja Kozlovič.
Vlada je v NRP umestila investicijo Navezava Luke Koper na avtocesto – Serminska vpadnica, ki vključuje tudi izgradnjo vodovoda ob vpadnici v dolžini 1,4 kilometra
V sklopu projekta izgradnje serminske vpadnice so poleg izgradnje dvopasovne ceste predvideni tudi izgradnja površin za pešce, razširitev treh mostov, izgradnja podpornih zidov, izgradnja cevnih prepustov, podaljšanje cevnega prepusta, ureditev priključkov in križišč ter zaščita in preureditev komunalnih vodov (vodovod, elektrovodi, telekomunikacijske inštalacije, itd.). Celotno investicijo v višini nekaj več kot 17,5 milijona evrov z DDV sofinancirajo Dars, Mestna občina Koper, Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), ministrstvo za infrastrukturo, družbi Petrol in Elektro Primorska ter EU iz instrumenta za povezovanje Evrope. Investicije, katerih nosilec je Dars in jih sofinancira direkcija, v Načrt razvojnih programov (NRP) uvršča ministrstvo za infrastrukturo. Za to je bilo poskrbljeno na seji vlade 7. novembra letos.
Del investicije je tudi gradnja vodovoda, ki bo potekala v obdobju 2024-2025, ocenjena vrednost projekta pa znaša nekaj manj kot 1,7 milijona evrov z DDV. V sklopu projekta je tako predvidena rekonstrukcija in prestavitev obstoječega primarnega vodovodnega omrežja ter novogradnja primarnega vodovodnega omrežja v dolžini nekaj več kot 1,4 kilometra. Celotni odsek vodovoda bo potekal vzdolž serminske vpadnice, projekt pa bosta poleg Darsa financirali tudi DRSI in Mestna občina Koper.
Luka Koper poskrbela za dodatna tovorna vhoda v pristanišče in za nov terminal za tovornjake
»Za Luko Koper serminska vpadnica pomeni hitrejši dostop tovornih vozil do pristanišča in izvoz do avtocestnega omrežja, kar bo povečalo pretočnost prometa in razbremenilo promet v bližini mesta. Nova dvopasovnica v dolžini 1,4 kilometra bo povezala razcep Sermin na stiku primorske avtoceste in obalne hitre ceste ter območje luke. Vrednost naložbe znaša 9,4 milijona evrov z davkom, s projektno dokumentacijo in arheološkimi raziskavami pa je skupna investicijska vrednost 13,7 milijonov evrov,« pojasnjuje Janev. Po njegovih besedah si ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek zasluži pohvalo, ker razume prometno problematiko Istre, ki se že leta duši v vse gostejšem prometu. Koprska luka je v času od leta 2019 zgradila dodatna tovorna vhoda v pristanišče, Sermin in Bertoki, januarja letos pa je odprla še nov sodoben terminal za več kot 200 tovornjakov, kar je dodatno razbremenilo mestne ceste in parkirišča ter prispevalo k lažjemu pretoku mestnega prometa.
Začetek širitve bertoške vpadnice še pred dokončanjem serminske vpadnice
Še pred zaključkom gradnje serminske vpadnice pa naj bi se začela tudi širitev bertoške vpadnice v štiripasovnico, s čimer se bo povečala prometna pretočnost 1,6 kilometra dolge povezave od avtocestnega priključka Bertoki do vhoda V3-Bertoki v Luko Koper. Če promet na obalni hitri cesti zaradi gradnje serminske vpadnice po zagotovilih Darsa ne bo oviran, saj je odcep z nje že nekaj časa urejen, pa bo širitev bertoške vpadnice v štiripasovnico zahtevala nekaj več strpnosti voznikov. Širitev je predvidena v okviru sedanjega območja ceste.