Predsednik vlade in Gibanja Svoboda dr. Robert Golob ter minister za vzgojo in izobraževanje dr. Darjo Felda sta se danes na Brdu pri Kranju udeležila 10. konference ravnateljic in ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov v Republiki Sloveniji. Udeleženke in udeleženci srečanja so se osredotočali predvsem na iskanje rešitev glede tega, kako se lahko izobraževalni sistem kar najbolje odziva na izzive sodobne družbe.
»Postaviti moramo jasen okvir, znotraj katerega bodo ravnatelji lahko prevzemali več odgovornosti in imeli zato večja pooblastila. Prizadevali si bomo, da bodo načrtovane spremembe postavile trden temelj za to, da bodo lahko lažje opravljali svoje poslanstvo in usmerjali svoje sodelavke in sodelavce, da bodo izobrazili naslednje generacije,« je v nagovoru dejal predsednik vlade dr. Golob.
Poudaril je, da bo prenova učnih načrtov, ki bo uveljavljena predvidoma leta 2026, prinesla nova znanja za nove čase. Za uspešnost prenove učnih načrtov ter ustvarjanje dobrih pogojev dela, v katerih bodo zaposleni v izobraževalnih ustanovah ta znanja lahko prenesli med učence, pa je odgovorna tudi vlada: »Pri tem so pomembna tudi pogajanja o prenovi plačnega sistema vzgojno-izobraževalnih delavcev. Prepričan sem, da bodo z novim plačnim sistemom, ki bo stopil v veljavo 1. januarja prihodnje leto, odpravljene anomalije in vzpostavljena sorazmerja,« je dodal.
Minister za vzgojo in izobraževanje dr. Darjo Felda je zbranim predstavil Aktualne, izvedene in načrtovane spremembe oziroma posodobitve v sistemu vzgoje in izobraževanja, ki so jih pripravili na ministrstvu za vzgojo. Med drugim je izpostavil:
- sistemizirano delovno mesto svetovalnega delavca na vsakih 20 oddelkov,
- novelo Zakona v vrtcih, ki je trenutno še v pripravi,
- uvedbo razširjenega programa na osnovnih šolah,
- spremenjena pravila glede omogočanja pravice do izobraževanja na domu,
- uvedbo obveznega prvega tujega jezika v prvem razredu,
- novelo Zakona o maturi in posodobitev Zakona o gimnazijah ter Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju na področju srednjih šol.
»Stremimo k temu, da so rešitve premišljene in strokovne. Posamezne so odmevne, druge manj opazne, a vsaka sprememba ali finančna spodbuda, lahko tudi majhna, lahko predstavlja pomembno izboljšanje za posamezno šolo, učitelja ali učečega,« je dodal minister Felda.