Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je bila gostja oddaje Ob osmih na Radiu Prvi. Govorila je o prihodnosti prometa v Sloveniji ter pojasnila, kako daleč so največji aktualni infrastrukturni projekti ter kakšne načrte ima vlada za prihodnost. 

»Ta vlada je zagotovila rekordno veliko za naložbe v infrastrukturo in v enem delu je tudi to razlog, da na nekaterih odsekih promet poteka počasneje. Druga stvar je dejstvo, da se promet povečuje. Slovenija ima odlično geostrateško lego, kar vsaj v tovornem prometu dodatno povečuje promet na cestah in tudi železnicah. Kar nekaj velikih infrastrukturnih projektov je v delu. Dva ste omenili, to sta drugi tir in tretja razvojna os. Ko bosta končana, bo tako na cestah kot železnicah promet potekal bolj tekoče. Da bo jutri bolje, težko obljubim. Vprašanje je, zakaj nismo teh stvari začeli graditi pred desetletjem, ampak časa se ne da zavrteti nazaj. Mi delamo vse, da bi bilo v nekaj letih boljše,« je pojasnila ministrica Bratušek.  

Ta vlada je zagotovila rekordno veliko za naložbe v infrastrukturo in v enem delu je tudi to razlog, da na nekaterih odsekih promet poteka počasneje. Druga stvar je dejstvo, da se promet povečuje. Slovenija ima odlično geostrateško lego, kar vsaj v tovornem prometu dodatno povečuje promet na cestah in tudi železnicah. Kar nekaj velikih infrastrukturnih projektov je v delu. Dva ste omenili, to sta drugi tir in tretja razvojna os. Ko bosta končana, bo tako na cestah kot železnicah promet potekal bolj tekoče. Da bo jutri bolje, težko obljubim. Vprašanje je, zakaj nismo teh stvari začeli graditi pred desetletjem, ampak časa se ne da zavrteti nazaj. Mi delamo vse, da bi bilo v nekaj letih boljše.

Dodala je, da vlada že od začetka mandata intenzivno dela na tem, da bi čim več tovornega prometa spravili na železnice, kar bi se odražalo tudi v večji pretočnosti prometa na slovenskih cestah. To je tudi nujen predpogoj za to, da lahko sploh razmišljamo o morebitnem omejevanju transporta tovora po cestah.   

V Ljubljani in na Jesenicah gre za mnogo več kot zgolj obnovo železniške postaje  

»Če greva na primer Jesenic: tudi zaradi številnih kritik javnosti smo naročili zunanjo revizijo. Ugotovili so, da je načrtovani obseg investicije pravilen in potreben. Napaka je bila mogoče pri nazivu projekta, ker se je imenoval »Postaja Jesenice«, čeprav ne gre za postajo, ampak za res veliko vozlišče. Tam je 21 km tirov, torej je verjetno jasno, da to ni navadna železniška postaja, kot si ljudje predstavljajo: en tir in ena stavba. Res bi bilo nedopustno, da bi za to namenjali toliko denarja. Ampak niti v Ljubljani niti na Jesenicah ne gre za take postaje,« je projekt prenove jeseniškega železniškega vozlišča opisala ministrica Bratušek.  

Če greva na primer Jesenic: tudi zaradi številnih kritik javnosti smo naročili zunanjo revizijo. Ugotovili so, da je načrtovani obseg investicije pravilen in potreben. Napaka je bila mogoče pri nazivu projekta, ker se je imenoval »Postaja Jesenice«, čeprav ne gre za postajo, ampak za res veliko vozlišče. Tam je 21 km tirov, torej je verjetno jasno, da to ni navadna železniška postaja, kot si ljudje predstavljajo: en tir in ena stavba. Res bi bilo nedopustno, da bi za to namenjali toliko denarja. Ampak niti v Ljubljani niti na Jesenicah ne gre za take postaje.

Da je predvidena cena projekta, ki se na prvi pogled zdi visoka, upravičena glede na obseg projekta, je ministrica pojasnila že pred časom. Gre namreč za kompleksen projekt, ki bo zagotovil dodatne tire, nov podhod in most, zagotovil bo varnejšo in hitrejšo povezavo, dve novi postajališči – Plavž in Hrušico, zgrajena bodo nova parkirišča in še vsa pripadajoča infrastruktura. 

Podobno je v Ljubljani: »Ljubljana bo dobila res sodoben potniški terminal, hkrati se gradi tudi komercialni del in v kratkem se bo še avtobusna postaja, ki bo prestavljena na drugo stran tirov. Tudi tovor umikamo s te lokacije, se ga pa za zdaj žal ne da umakniti iz središča Ljubljane. Preverjamo možnost graditve t. i. tivolskega loka, kar pomeni, da vsaj tovor iz Gorenjske proti Primorski ne bi šel na to železniško postajo. V nadaljevanju pa imamo v načrtu graditev t. i. ljubljanskega železniškega vozlišča,« je enega izmed dolgoročnih načrtov za zmanjšanje tovornega prometa v Ljubljani opisala ministrica.  

Ljubljana bo dobila res sodoben potniški terminal, hkrati se gradi tudi komercialni del in v kratkem se bo še avtobusna postaja, ki bo prestavljena na drugo stran tirov. Tudi tovor umikamo s te lokacije, se ga pa za zdaj žal ne da umakniti iz središča Ljubljane. Preverjamo možnost graditve t. i. tivolskega loka, kar pomeni, da vsaj tovor iz Gorenjske proti Primorski ne bi šel na to železniško postajo. V nadaljevanju pa imamo v načrtu graditev t. i. ljubljanskega železniškega vozlišča.

Načrt je torej tak, da bi Ljubljana v prihodnosti ostala brez tovornega prometa, kar bi nenazadnje precej izboljšalo kvaliteto življenja prebivalcem v središču mesta.  

Celoten intervju z Ministrico Alenko Bratušek je mogoče poslušati na spletni strani Radia Prvi.  

Zadnji video posnetki

Oglejte si video izjave, posnetke in nagovore o različnih temah in politikah Gibanja Svoboda. V Svobodi zagovarjamo osebni pristop.

Preglej celotno video galerijo
Urška Klakočar Zupančič: Sem trn v peti
Marjan Šarec na osrednji proslavi ob dnevu Rudolfa Maistra v Kamniku
Borut Sajovic: Kaj nam je povedal Maister?
Robert Golob: Naše prioritete so podprte in se odražajo tudi v proračunu